HomeTips & Trics6 dumbbell oefeningen die elke Crossfitter zou moeten beheersen

6 dumbbell oefeningen die elke Crossfitter zou moeten beheersen

-

Tijd om je skills weer eens wat bij te schaven. Je bent natuurlijk al heel allround maar laten we er nog een schepje bovenop doen en zoals we graag willen nog een beetje beter worden. Deze keer hebben dumbbells in de hoofdrol.

Dumbbell trainingen en oefeningen zijn belangrijk voor alle CrossFitters. Ze zorgen voor kracht, techniek en vaak ook voor de extra goede connectie van mind – muscle controle.

In de CrossFit Open van 2017 zagen we de terugkeer van dumbbells. De regionals uit hetzelfde jaar werden gekenmerkt door zware events met dumbbells en zonder enige barbell.

Onderstaande lezing van Greg Glassman toont het belang aan van het gebruik van dumbbells in Crossfit-trainingen.

Dumbbells hebben een grote rol binnen Crossfit, dus zorg ervoor dat je de oefeningen uit dit artikel zo snel mogelijk onder de knie hebt. Wij zijn er namelijk zeker van dat je ze vaker zult gaan vinden in je eigen programmering maar ook in de Opens, regionals en misschien zelfs wel op de Games. In dit artikel vind je 6 goede dumbbell oefeningen, niet in een specifieke volgorde aangezien je ze eigenlijk allemaal wel zou moeten beheersen. Met beheersen bedoelen wij hier dat je de beweging / oefening goed zou moeten kunnen uitvoeren. We hebben het hier niet perse over het uitvoeren met extreem zware dumbbells.

#6 De dumbbell overhead walking lunge

Deze oefening vraag veel van je lijf en vergt optimale concentratie.

#5 De dumbbell hang power clean

De power clean kennen we wel, de power clean met dumbbells is echter een ander verhaal.

#4 De dumbbell hang clean

Voor de hang clean geldt hetzelfde, we kennen hem allemaal maar oefen dit nu eens met dumbbells.

#3 De dumbbell hang power snatch

Voor velen is de snatch al een lastige oefening. Met een dumbbell is het voor sommigen nog complexer.

#2 De dumbbell power snatch

Ook hier geldt weer, met een dumbell voelt deze oefening nog complexer en vraag je meer van je lijf en concentratie.

#1 De dumbbell snatch

De gewone snatch komt al veel voor en combineert explosieve kracht met balans en coördinatie. Door dit met een dumbbell te doen vraag je nog meer van je lijf op het gebied van balans en coördinatie

DELEN IS SPORTIEF

WOD - barbell lift - CrossFitWereld

De hookgrip

0
Je eerste contactpunt met een barbell zijn natuurlijk je handen. Daarom is het ook zo belangrijk om een goede grip op de bar te...

RECENTE ARTIKELEN

INTERESSANT VOOR JOU

ONTDEK MEER CROSSFIT PRODUCTEN →