Tips voor sporten tijdens de zomervakantie

Wat zit er in onze CrossFit tas

Met de zomer in volle gang en de versoepelingen aan alle kanten gaan we weer met z’n allen reizen ondanks de gas- en benzineprijzen en de inflatie. Of je nu een competitieve CrossFitter bent, een regulier lid van je lokale box, je hebt waarschijnlijk nagedacht over hoe je kunt blijven sporten terwijl je op pad bent. Of te wel, hoe zorg je ervoor dat als je terug komt van vakantie je niet weer vanaf 0 hoeft te beginnen

Tip 1 – omarm de pauze

Als je niet te lang weg bent kan het helemaal geen kwaad om eens even niets te doen. We hebben het dan over een weekje misschien anderhalf. Ja als je dan terug komt is het even zwaar maar het geeft je lijf de benodigde rust en tijdens de eerst training(en) erna een extra prikkel. De pauze zal ook even onwennig zijn voor je geest maar ook voor je lijf en dat is goed, want zoals CrossFit ook in de trainingen zegt expect the unexpected.

Tip 2 – Iets is beter dan niets

Ga je langer weg dan kan het slim zijn om toch een beetje te blijven trainen. Ja een beetje! Zie het als een actief herstel periode die er meteen voor zorgt dat je in shape blijft. Je hebt eigenlijk niets nodig, doe lekker wat lichaamsgewicht trainingen. Een 10 minuten AMRAP van air squats, sit-ups en burpees klint misschien saai maar het is meteen een mooie oefening om jezelf mentaal te trainen.

Probeer ook niet meer dan normaal te gaan trainen, het beste zou je nog hetzelfde ritme als thuis aan kunnen houden maar veel minder intensief. En pas je training ook aan naar de omstandigheden. Ben je in een heel warm land dan is het misschien ook niet zo verstandig om als een dolle door een WOD te knallen.

Tip 3 – Drop in

Ga je echt langer weg of kun je echt niet zonder een WOD, zoek dan een lokale box op en doe een drop-in. Een lokale box kun je makkelijk vinden via de affiliate map. Bij eigenlijk elke officiële box is het mogelijk om binnen te stappen en een WOD mee te draaien. Dit is meteen een kans om eens andere dingen te doen en andere CrossFitters te leren kennen. Wie weet leer je nog wel meer over de omgeving 🙂

Conclusie

Wanneer je dit seizoen op reis bent, geef je lichaam een pauze van je normale trainingsroutine. Als je ervoor kiest om te trainen, maak je dan geen zorgen om het doen een volledige, perfecte trainingssessie, en overweeg een lokale box! Je conditie blijven verbeteren terwijl je op reis bent is mogelijk en nuttig, maar het is niet de moeite waard om je er echt druk over te maken.