CrossFitWereld

Fitness, Sport, Reizen

Wat Is De Gevaarlijkste Sport?

Wat Is De Gevaarlijkste Sport
hardlopen – De sporters die zich bij de eerste hulp melden, zijn voor de Groningse sportarts Bredeweg niet maatgevend als het gaat om hoe gevaarlijk een sport is of liever gezegd: hoe blessuregevoelig een sport is. ‘Hoe populairder een sport des te meer mensen er gewond bij raken’, aldus ­Bredeweg.

  1. Het is zuiverder om te kijken naar het aantal blessures per duizend uur sporten.
  2. En dan staat hardlopen nummer 1.’ Elke duizend uur hardlopen leidt tot 5,3 blessures.
  3. Elke duizend uur veldvoetballen leidt tot 4,3 blessures.
  4. Daarna komen volleybal, hockey en vechtsporten.
  5. Interessant om te weten is dat we veel van die kwetsuren kunnen voorkomen, aldus Bredeweg.

‘De helft van de verwondingen is acuut. Maar de andere helft is het gevolg van overbelasting: te weinig rust nemen, na een eerdere blessure te snel weer van start gaan of te veel resultaat willen in te korte tijd. Als je goed naar je lichaam luistert, kun je vaak voorkomen dat je een tenniselleboog krijgt of hielspoor of een peesplaatontsteking.’ Of al dat sporten nou wel zo gezond is, met in totaal 4,5 miljoen blessures per jaar? ‘Ja natuurlijk’, zegt Bredeweg.

Wat is de veiligste sport?

Experts stellen dat zwemmen en wandelen de meest veilige sportvormen zijn als het gaat om het voorkomen van blessures. Beide activiteiten hebben namelijk een laag risico en een hoge beloning. ‘Tenzij je elke dag competitief of urenlang zwemt, is deze sport niet zwaar voor je gewrichten’, zegt Dr.

Is voetbal gevaarlijker dan hockey?

Op verschillende manieren blijkt dat hockey intensiever is dan voetbal. Positief is dat je op het hockeyveld meer beweegt, meer calorieën verbrandt en doorgaans fitter bent. Daarnaast is hockey ook intensief door risico’s op overbelasting en blessures.

  1. In dit blog kom jij alles te weten over het voorkomen van blessures en hoe je comfortabel deze intensieve sport kan beoefenen.
  2. Want dat willen we natuurlijk allemaal! Op internet kun je het gemakkelijk vinden: op het hockeyveld verbrand je erg veel calorieën.
  3. Een verbranding van 500 calorieën per uur bij een gemiddelde volwassene is heel gangbaar.

In de sportwereld hebben hoogstens hardlopen, squash en racefietsen een hogere score. Hockey staat daarmee op eenzame hoogte met deze sporten. Een andere interessante vergelijking: een voetballer speelt gemiddeld bijna 10 procent van een wedstrijd op de toppen van zijn kunnen, dit in combinatie met een hartslag van rond de negentig procent van het maximum.

Wat is gevaarlijker paardrijden of turnen?

Paardrijden veiliger dan we vaak denken In Engeland liet onderzoek door zorgaanbieder “Benenden” zien dat risico’s en verwondingen met paardrijden vaak overdreven zijn. Er werd vergeleken wat mensen zien als ‘de meest gevaarlijke sporten ‘ met ‘de werkelijkheid’ van sporten die vaak leiden tot onder andere blessures.

  • De ondervraagden vonden boksen met 41,9% de meest gevaarlijke.
  • Rugby was de volgende met 19,1% en paardrijden derde met 13,5%.
  • De top tien bestond verder uit gevechtssport 5,9%, gewichtheffen/powertraining 5,7%, voetbal 3,4%, hockey 2,3%, turnen 1,8%, fietsen 1,5% en hardlopen 1%.
  • De zorgverlener baseert de bevindingen op mensen die hebben deelgenomen aan een reeks van sporten.

Hen werd gevraagd welke verwondingen ze bij die sporten hadden opgelopen. Er is ook geprobeerd erachter te komen waarom velen van hen geen goed medisch advies hebben gevraagd. In Engeland zou voetbal de meest gevaarlijke sport zijn, bijna één op de vijf (18,9%) zei dat ze geblesseerd raakte tijdens het spelen.

Wat is de saaiste sport?

Schaken: een van de weinige genderneutrale sporten van de wereld en vrijwel geen vrouw die het speelt | column Wat Is De Gevaarlijkste Sport © Foto Richard Stekelenburg Ademloos wordt toegekeken hoe veertien grootmeesters elkaar uur voor uur, zet voor zet zwijgend bestrijden boven een bord met 64 vakjes. Schaken moet een van de meest intrigerende en saaiste sporten ter wereld zijn. Intrigerend, omdat er een nagenoeg onnavolgbaar denkwerk achter al die zetten schuil gaat.

En oersaai, omdat je – alle beschouwingen ten spijt – de feitelijke sportieve prestatie helemaal niet kan zien. Die heeft immers plaats onder schedeldaken. Zelfs curling is wat dat betreft een aantrekkelijker kijksport. Schaken is een van de weinige genderneutrale sporten van de wereld. Dat verdient een diepe buiging, zij het dat vrouwen niet schaken.

Of, laat me dat nuanceren: weinig. Hoe weinig? De wereld telt ruim 1.600 schaakgrootmeesters en daarvan zijn er 39 vrouw. De beroemdste zit niet eens bij die 39, al is ze stukken bekender dan pak ‘m beet Erwin l’Ami (Wie? De kersverse Nederlandse kampioen.).

Ik heb het uiteraard over Beth Harmon. Maar dat is dan weer een fictief personage uit de Netflix-serie The Queen’s Gambit. Op het Masterstoernooi van Tata Steel Chess kom je dit jaar geen enkele vrouw tegen. Wat dat gapende gat tussen mannen en vrouwen in deze sport veroorzaakt? Wie het weet mag het zeggen.

Aan de rol die de dame toebedeeld is, kan het niet liggen. Bij haar vergeleken is de koning een strompelende sukkel. Het is toch die saaiheid, denk ik. Ik kijk ondertussen naar duizenden bewegingsloze, stervende sterren in het zand. Het is een verdrietig beeld en er gebeurt eigenlijk niets, maar ik kan niet stoppen met kijken.

Wat is de gezondste sport ter wereld?

‘Squash is de gezondste sport ter wereld’ Wat Is De Gevaarlijkste Sport Wist je dat squash door verschillende wetenschappers uitgeroepen is als gezondste sport ter wereld? Dat je er gemiddeld 600 calorieën per uur mee verbrandt? En je met deze sport zowel kracht, fun en cardio combineert? Squash is dynamisch, snel, kort en effectief balspel op een indoor squashbaan.

See also:  What Is A Goat In Sports?

Voor velen is het dé uitlaatklep om even helemaal lost te gaan en je verstand op nul te zetten. Veel mensen denken dat squash te zwaar is, maar dat is niet het geval. Het maakt namelijk niet uit op welk niveau je zit of welke leeftijd je hebt squash kan iedereen! Je kunt bij ons squashen in Dongen en in Oosterhout op een van de twee banen en gezellig een drankje na doen in onze horeca.

Onze squashbaan is toegankelijk voor leden en niet-leden. En mocht je geen squashracket hebben, dan kun je gebruik maken van onze racketverhuur! : ‘Squash is de gezondste sport ter wereld’

Wat is de pijnlijkste sport ter wereld?

Is het hardlopen? Is het kickboksen? Is het misschien rugby? Nee, helemaal mis, de meest blessuregevoelige sport ter wereld is met afstand basketbal! – Mocht je net als ik een hekel hebben aan pijnlijke blessures, dan is het raadzaam om je lijf niet in de strijd te gooien door allerlei fanatieke contactsporten te beoefenen.

Wat is het gevaarlijkste land ter wereld?

Welke landen moet u uit uw reisplannen verbannen? – Enerzijds zijn er landen waar ernstige dreigingen nog steeds actueel zijn, in het bijzonder van gewelddadige aanvallen door gewapende groepen die het zowel op buitenlandse reizigers als op het personeel van commerciële en niet-gouvernementele bedrijven hebben gemunt,

  • In deze gebieden zijn de diensten en het openbaar vervoer over het algemeen nauwelijks functioneel, terwijl delen van het land volledig ontoegankelijk zijn voor buitenlanders.
  • Ook zijn er landen die niet alleen te kampen hebben met politieke onrust, terrorisme en criminaliteit, maar ook met aanzienlijke gezondheids- en medische risico’s.

Dit is met name het geval in landen die geen ontwikkeld volksgezondheidssysteem hebben of met een hoge prevalentie van door water overgedragen infecties zoals malaria en cholera. De landen met de grootste veiligheidsrisico’s zijn Libië, Mali, Zuid-Soedan, Somalië, Syrië, Afghanistan, Irak en Jemen,

Hoeveel doden paardrijden?

Zo’n 700 onfortuinlijke ruiters raken jaarlijks zo ernstig gewond dat ziekenhuisopname noodzakelijk is. Kneuzingen (40 procent) en fracturen (35 procent) zijn de meest voorkomende letsels. Vijf procent van de slachtoffers loopt hersenletsel op. Vijf paardrij-ongevallen per jaar kennen een dodelijke afloop.

Doet paardrijden pijn?

Kan fysiotherapie ook iets betekenen voor ruiters te paard? Misschien niet zo algemeen bekend maar veel ruiters hebben regelmatig klachten aan hun lijf. Vaak gaan ze echter niet zo snel naar een fysio- of manueeltherapeut terwijl ze dat wel zouden moeten doen.

  • Lachten aan het lijf (zoals rug of heup) hebben vaak veel invloed op het paardrijden en het geven van de juiste hulpen.
  • Door ‘blokkades’ in de onderrug worden de diepe core spieren (buik- en rugspieren) onjuist en scheef getraind waardoor je niet meer recht op je paard kunt zitten.
  • Hetgeen correcte kleine hulpen geven ondoenlijk maakt.

hebben veel verschillende oorzaken. Ook bij het paardrijden wordt de rug intensief belast en vaak overbelast door onvoldoende rompstabiliteit. Blokkades in de onderrug zorgen voor pijnklachten in die regio, soms met lichte uitstraling naar bil of been.

  • Verder zorgen deze blokkades op lange termijn voor een scheefheid in de diepe rug- en buikspieren.
  • Een verkorte iliopsoas spier (heup buiger) kan een veroorzaker zijn voor het blijven bestaan van rugklachten.
  • Als deze spier te kort is, trekt de onderrug hol, waardoor de ruiter niet meer goed kan zitten en de core spieren niet voldoende kan aanspannen.

Een ander veel voorkomend dilemma is hypertonie (strakheid) van de piriformis, één van de diepe bilspieren. Deze spier kan bij heftige spanning ook in de zenuw naar het been klachten geven (zoals uitstraling in het been of tintelingen). Deze spier verkort veelal door een beperking in het kapsel van het heupgewricht.

  • Klachten bij ruiters worden meestal veroorzaakt door overbelasting van de ‘ruiterspier’ (de adductoren).
  • Deze spieren worden te veel gespannen wanneer de ruiter onvoldoende core stability heeft.
  • Vervolgens raken de adductoren overbelast en geven klachten in de lies.
  • Vaak zien we óók een beperking in het heupgewricht bij dit klachtenbeeld.

Deze spiergroep wordt ook wel ‘de ruiterspier’ genoemd. Het klachtenbeeld dat hierbij kan ontstaan bestaat uit stijfheid, pijnklachten, of beiden. Vaak is dit een teken van overbelasting. Deze klachten moeten serieus worden genomen, omdat er een kans bestaat dat de klachten, onbehandeld, uiteindelijk chronisch worden.

Veel voorkomend zijn ook SI-blokkades. Vaak zijn deze blokkades ‘erin geschoten’ door het zetten van een misstap en het resulteert veel in uitstraling in de bil. Het inzetten van zijgangen worden óók bemoeilijkt bij een SI-blokkade. Sportrevalidatie Hilversum therapeute is als fysio/manueel therapeut én ruitertrainer en mag met recht specialist in het behandelen van ruiters genoemd worden.

Met onder andere en fysiotherapie worden de diverse klachtenbeelden behandelt om daarna het lichaam te versterken middels de Flexchair ruitertraining. : Kan fysiotherapie ook iets betekenen voor ruiters te paard?

Welke sport vallen de meeste doden?

Volgens sportingo is de gevaarlijkste sport is verreweg ‘ jeu de boules ‘. Staat al jaren op nummer één met het hoogste aantal doden (duizenden per jaar).

Wat is de gekste sport?

Bossabal : een combinatie van volleybal en trampolinespringen. Het wordt vaak gespeeld op een groot opblaasbaar speelveld en tijdens het spel staat er muziek aan. De sport komt uit Rio de Janeiro en kun je ook in Nederland spelen!

Hoeveel mensen spelen tennis in de wereld?

4. Tennis – Volgens de historische bronnen begon tennis in de verre twaalfde eeuw als een openluchtspel, en kwam het later in de dertiende eeuw als een indoorspel in het spel. Het duurde echter tot de zestiende eeuw voordat het spel de naam tennis kreeg.

See also:  Do Or Play Sports?

Is elke dag sport goed voor je?

Gezondheid Wat Is De Gevaarlijkste Sport 1 november 2019 10:54 Aangepast 3 februari 2020 17:43 Sporten is gezond. Je wordt er fit van en het kan je geestelijke prestaties verbeteren. Maar is het ook gezond om 7 dagen per week te trainen? Steeds meer mensen kunnen niet meer zonder sport en duiken het liefst iedere dag de sportschool in.

Maar is dagelijks sporten eigenlijk wel gezond? Hoge lat Volgens sportarts Kris Peeters is het kiezen voor een sportieve levensstijl een goede zaak. Toch betekent dit niet dat je iedere dag moet gaan sporten. Volgens hem is 3 à 4 keer per week sporten ideaal. “We merken dat steeds meer mensen de lat hoger leggen”, legt hij uit aan HLN.be,

“Met extreme sporten is niets mis, op voorwaarde dat je het verantwoord aanpakt.” Ook is het belangrijk om te variëren. Focus je de ene dag op krachttraining, terwijl je de andere dag lekker gaat hardlopen in het bos. Risico’s Uit onderzoek dat is gepubliceerd in JAMA Internal Medicine blijkt dat mensen die 1 à 2 dagen per week sporten dezelfde voordelen krijgen als degenen die dagelijks trainen.

Voor dit onderzoek heeft de Loughborough University in Engeland maar liefst 63.000 mensen geanalyseerd. Mensen die zeiden slechts 1 à 2 dagen per week te sporten, verlaagden door het bewegen hun kans om vroegtijdig te sterven met 30 tot 34 procent. Terwijl mensen die dagelijks in de sportschool te vinden zijn, het risico met 35 procent verlaagden.

Kortom: het maakt niet heel veel uit, als je maar wel iedere week minstens 1 keer sport. “Het belangrijkste punt dat onze studie maakt, is dat de frequentie van sporten niet belangrijk is”, zegt onderzoeker Gary O’Donovan, Het gaat immers om de intensiteit.

Spiegelen Toch zijn genoeg mensen verslaafd aan sporten. Dit komt doordat de realiteit in de media rooskleuriger wordt voorgesteld, zegt Peeters. Je kijkt naar de televisie en het lijkt alsof je na 2 maanden trainen al de marathon kan lopen. “Mensen spiegelen zich daaraan, met alle gevolgen van dien.” Peeters ziet dan ook regelmatig mensen die overdrijven en zelfs met gevorderde blessures door blijven trainen.

Rustdag “Het verslavende aspect van sport hoeft zeker niet negatief te zijn. Denk maar aan mensen die na een stressvolle werkdag hun hoofd ‘leeglopen’ of lopen als middel tegen depressie. Maar elke dag sporten kan niet gezond zijn.” De sportarts raadt dan ook iedereen aan om niet iedere dag te gaan sporten.

  1. Het is belangrijk dat je lichaam tenminste 1 rustdag per week krijgt.
  2. Je lichaam heeft grenzen.
  3. Die kan je met krachttraining wel wat verleggen, maar niet tot in het oneindige.” Balans is het juiste woord hiervoor.
  4. Alarmsignalen Maar wanneer sport je te veel? Je merkt vooral dat je te ver bent gegaan als je last begint te krijgen van abnormaal gewichtsverlies, vermoeidheid, slaapproblemen en als je geen hartslagverhoging meer ervaart bij inspanning.

Bovendien kun je ook beter aan de bel trekken wanneer je een schuldgevoel krijgt wanneer je een dag niet sport. Dit zijn allemaal alarmsignalen van je lichaam dat je veel te veel sport. Bekijk ook:

Waarom sporten op een lege maag zo goed voor je is Dit is één van de meeste voorkomende fouten waardoor je maar niet afvalt Waarom zijn die laatste kilo’s zo moeilijk kwijt te raken?

Paula Vaarkamp / Healthy Fest

Welke sport gebruik je de meeste spieren?

1. Zwemmen. Bij zwemmen gebruik je bijna elke spier in je lichaam, je verhoogt je hartslag en je geest blijft er scherp door.

Welke sport groeit het hardst?

Padel is de snelst groeiende sport ter wereld – Padelscene | Alles over Padel! Volgens veel websites die groei en populariteit volgen staat padel sinds 2020 bovenaan alle lijstjes. Nauw gevolgd door MMA, Stand-up paddle boarden en E-sports. Maar hoe kan het dat padel de snelst groeiende sport is en waarom zijn zoveel mensen over de wereld enthousiast?

Wat is de gevaarlijkste sport op de Olympische Spelen?

Schansspringen – Schansspringen is de ultieme gevaarlijke sport ! Eerst met 100 kilometer schuin naar beneden suizen en dan zweven door de lucht, op tientallen meters hoogte. En dat terwijl de mens allesbehalve is gemaakt om te vliegen! Eén foutje en je valt verschrikkelijk hard naar beneden.

  • En of dat niet genoeg is, moet je ook nog eens gefocust zijn op je techniek.
  • Want je moet natuurlijk wel netjes door de lucht vliegen en charmant op je benen terecht komen.
  • Hoe gevaarlijk het is weet ook Daniel-André Tande.
  • De Noor beoefent de sport ondanks zijn hoogtevrees.
  • Desondanks won hij goud met Noorwegen tijdens de landenwedstrijd in Pyeongchang (2018).

Vorig jaar maakte hij echter een horrorcrash tijdens de wereldbeker in het Sloveense Planica. Hij liep onder andere een doorboorde long en een gebroken sleutelbeen op, maar gelukkig kwam hij weer bovenop. Voor zijn hoogtevrees zal het in elk geval niet hebben geholpen! Overigens kan het nog extremer dan schansspringen alleen.

Wat is een gezonde sport?

Ik wil gezond bewegen In het kort

Bewegen verkleint de kans op hart- en vaatziekten, diabetes, depressieve klachten, borstkanker, darmkanker, geestelijke achteruitgang en dementie. Beweeg minimaal 2,5 uur per week actief (bijvoorbeeld wandelen, fietsen, hardlopen, voetballen, fitness, dansen, vechtsport). Doe ook activiteiten die spieren en botten versterken, zoals oefeningen of krachttraining. Voor ouderen zijn ook balansoefeningen goed. En: voorkom veel stilzitten. Kies beweegactiviteiten en sporten die bij u passen.

See also:  Wanneer Sport Je Teveel?

Wat is het Gezond bewegen voor volwassenen wil zeggen:

2,5 uur per week bewegen, matig intensief en/of zwaar intensief:

Matig intensief is bijvoorbeeld wandelen, fietsen, zwemmen en dansen. Uw hart gaat sneller kloppen en u gaat sneller ademhalen. Zwaar intensief is bijvoorbeeld hardlopen, voetballen, fitness en vechtsporten. U gaat zweten en raakt buiten adem. Verspreid de activiteiten over verschillende dagen.

2 keer per week activiteiten/oefeningen die uw botten en spieren versterken.

Dit kan bijvoorbeeld met oefeningen doen, krachttraining, springen, traplopen en fitness.

Als u al wat ouder bent, zijn ook balansoefeningen aan te bevelen, zoals op één been staan, lunges, yoga en taichi. Niet veel stilzitten.

Beweegt u vaker, langer of intensiever dan deze adviezen? Dan worden de positieve effecten op uw gezondheid groter. Voordelen Regelmatig bewegen is gezond en voor veel mensen ook leuk om samen te doen. Als u veel beweegt, raken uw spieren, longen, hart en bloedvaten eraan gewend om te werken. U voelt zich lichamelijk en psychisch fitter en u heeft meer energie. Voordelen van bewegen zijn:

U kunt beter ontspannen en heeft minder last van stress. Bewegen werkt goed bij somberheid, depressie en angst. U kunt beter slapen, u bent minder moe en staat ’s ochtends gemakkelijker op. U krijgt sterkere spieren en botten en een mooiere huid. Het is goed voor uw bloeddruk en cholesterol.

Als u beweegt, heeft u minder kans op:

overgewicht psychische problemen diabetes mellitus hart- en vaatziekten, zoals een hartinfarct of een beroerte

Beweegt u veel (meer dan de adviezen)? Dan heeft u ook nog minder kans op: Bij ouderen verkleint bewegen ook nog de kans op:

lichamelijke beperkingen geestelijke achteruitgang dementie botbreuken

Nadelen stilzitten Veel en lang achter elkaar stilzitten is niet goed voor uw gezondheid. Het verhoogt de kans op ziekte, ook al sport u regelmatig. Bij langdurig stilzitten heeft u een grotere kans op diabetes en hart- en vaatziekten. Het lijkt erop dat de stofwisseling verandert bij lang stilzitten: de werking van insuline raakt verstoord. Het is dus belangrijk om lang stilzitten te voorkomen:

Ga bijvoorbeeld elk halfuur even lopen of een paar minuten staan. Probeer op zoveel mogelijk momenten even te bewegen: neem de trap in plaats van de lift, ga wandelen in de lunchpauze, ga staand vergaderen en telefoneren.

Insuline is een injectiemiddel voor mensen met diabetes die zelf geen of onvoldoende insuline aanmaken.Er zijn verschillende soorten insuline verkrijgbaar: kortwerkend, middellangwerkend, langwerkend en combinaties hiervan.Artsen schrijven het voor bij diabetes mellitus.

Voor meer informatie zie, Adviezen

Als u niet gewend bent aan actief bewegen, kunt u rustig beginnen. Het gaat erom dat u zich zo inspant dat u ervan gaat hijgen en uw hart sneller gaat kloppen. Zodra u stopt met bewegen, moet u weer normaal kunnen praten. Als u naar adem snakt voor u weer wat kunt, bent u te ver gegaan. Breid de inspanning daarna geleidelijk uit. Begin bijvoorbeeld met een wandeling van 10 minuten en ga de dagen daarna wat vaker en langer bewegen. De eerste paar keer krijgt u misschien wat spierpijn, maar dat is niet erg. U zult merken dat het elke week beter gaat.

Kies activiteiten die u leuk vindt en die u makkelijk kunt inplannen in uw dagelijks leven. Zorg voor afwisseling als u dat prettig vindt. Bijvoorbeeld de ene dag fietsen en zwemmen, de andere dag wandelen en tuinieren. Ga op een vaste tijd bewegen, bijvoorbeeld ’s ochtends of na het eten. Dan houdt u het gemakkelijker vol. U kunt ook afspreken om samen met uw partner of met een vriend(in) te gaan sporten. Schrijf u in bij een wandel-, fiets- of fitnessclub of bij een sportvereniging. Fitness en sporten kan ook onder begeleiding van een deskundige, bijvoorbeeld een trainer, coach of fitnessinstructeur. Informeer bij de gemeente of het buurthuis naar activiteiten bij u in de buurt.

Maak er een gewoonte van om in uw dagelijks leven meer te bewegen.

Neem de trap in plaats van de lift. Ga op de fiets of lopend naar de winkel, school, uw werk of (sport)club. Zit niet lang achter elkaar stil. Sta regelmatig op en ga iets anders doen.

Al die kleine beetjes helpen om regelmatig en voldoende te blijven bewegen. : Ik wil gezond bewegen

Wat is de pijnlijkste sport ter wereld?

Is het hardlopen? Is het kickboksen? Is het misschien rugby? Nee, helemaal mis, de meest blessuregevoelige sport ter wereld is met afstand basketbal! – Mocht je net als ik een hekel hebben aan pijnlijke blessures, dan is het raadzaam om je lijf niet in de strijd te gooien door allerlei fanatieke contactsporten te beoefenen.

Welke sport vallen de meeste doden?

Volgens sportingo is de gevaarlijkste sport is verreweg ‘ jeu de boules ‘. Staat al jaren op nummer één met het hoogste aantal doden (duizenden per jaar).

Welke sporten vallen onder gevaarlijke sporten?

Gevaarlijke sporten – Veel gevaarlijke sporten vallen niet onder basisdekking van je reisverzekering. Denk aan abseilen, bergbeklimmen, kitesurfen, parachutespringen, paragliding of zweefvliegen. Welke dekking kies je bij het beoefenen van gevaarlijke sporten? Dat is de dekking gevaarlijke sporten, bijzondere sporten of Adventure and Survival.

Je kunt gewond raken tijdens een extreme sport. Eventuele medische kosten worden vergoed door je Nederlandse zorgverzekering, Maar alleen tot maximaal het Nederlandse tarief. Kom je in een dure privékliniek terecht? Dan kunnen de zorgkosten veel hoger uitvallen. Deze extra kosten kun je verzekeren via je reisverzekering.

Let op: je hebt hiervoor twee extra dekkingen nodig. De dekking gevaarlijke sporten en de dekking geneeskundige kosten,