HomeTips & TricsHoe ga je om met (faal)angst voor de CrossFit Open

Hoe ga je om met (faal)angst voor de CrossFit Open

-

Het is zover de Open komt er bijna aan. Je bent al ingeschreven, geen weg terug meer dus. Tijd om je voor te bereiden op die aankomende Open. Maar hoe ga je nu het beste om met (faal)angst?

De data zijn bekend en het komt snel dichterbij dus moet je nu wel echt voorbereidingen gaan treffen want jij doet toch ook mee!?Naast alle opwinding is er altijd wel een klein beetje angst. Dit is volkomen natuurlijk en kan je zelfs helpen om goed te presteren. Het is echter belangrijk om je angst niet de overhand te laten krijgen waardoor het een negatieve invloed heeft op je prestaties รฉn (nog veel belangrijker) het plezier van de ervaring.

Wij hebben eens rondgekeken naar wat er online te vinden is over voorbereidingen en angst voor de Open zodat je gefocust kunt beginnen aan de Open.

Menselijke reacties op angst, anticipatie en stress kunnen zich op vele manieren uiten die we niet als voor de hand liggend of direct gerelateerd zien. Doorloop onderstaande punten en gebruik deze om je geest zo mentaal klaar te maken als het kan zijn voor de laatste Open training (en daarna).

Ziektes

Ziektes, hoest, verkoudheid enz. Kunnen niet worden geholpen en zijn ongelooflijk gebruikelijk in de weken / dagen voorafgaand aan een competitie. Het is de spanning die in je lijft op bouwt. Geloof ons het geeft niets en laat je zeker niet uit het veld slaan!

  • Accepteer het voor wat het is. Maak het in je hoofd vooral niet erger dan wat het is.
  • Richt je aandacht er niet op, praat er niet met iedereen over.
  • Behandel het met de juiste medicatie en herstel ervan.
  • Moet je herstellen? Omarm de extra rust, er zijn nog veel meer mensen die in hetzelfde schuitje zitten.

Meningen

Adviezen en meningen โ€“ iedereen heeft er wel รฉรฉn! Je weet dat dit gaat gebeuren en je zult heel veel meningen voor je kiezen krijgen, van familie, vrienden, mede Crossfitters, Facebook, Instagram enz, enz. De meeste zijn onschadelijk maar sommige raken je toch of gaan in je hoofd zitten.

Geef het geen aandacht! Je wilt alleen de zaken meenemen die er toe doen. Over het algemeen komen deze van je coach, programmeur, fysiotherapeut, coach voor mentale conditionering en de mentoren die je รฉcht vertrouwt.
Neem persoonlijke opmerkingen zeker niet persoonlijk. Deze kunnen in de vorm zijn van uw uiterlijk, vermogen, strategie, voorbereiding, enz.
Probeer een soort mentale automatische reactie te maken, โ€œOke, dank je welโ€ laat de mening / opmerking los en ga vooral verder!

Voeding

Goede voeding voor herstel na een training - CrossFitWereld

Op het gebied van voeding moet je vooral vasthouden wat je al doet! Het midden van de CrossFit Open is niet het juiste moment om nieuw voedsel of supplementen toe te voegen aan je training. Blijf bij je huidige plan en verander het niet.

Doe wat je hebt gedaan en voed je lichaam voor je sport.

Focus

Of je nu een atleet bent die Regionals of The Games nastreeft, geschaalde workouts doet en / of het de eerste keer is dat je in de Open mee doet:

  • Focus op jou (het is echt niet egoistisch) en doe je best.
  • Ondersteun dan de rest van de box

Trainen

Wat vaak gebeurt, is dat we tijdens periode rondom de Open in de val trappen om te te overcompenseren en te overtrainen. Dit vertaalt zich als het meerdere keren dezelfde open workouts doen en de hele week moeten rusten om op tijd te herstellen voor de volgende, wat betekent dat er geen zinvol werk wordt gedaan.

Het CrossFit Games is net als elke andere sport. We willen onze fitnessniveaus behouden of verbeteren, daarom doen we wat we goed doen!

Denk aan je โ€˜WAAROMโ€™ (waarom doe je Crossfit) en blijf op jouw route (of zoals de amerikanen zeggen โ€œStay in your laneโ€. Onderstaand een eenvoudig beeld van beheersbare en onbeheersbare elementen van het concurreren.

Bron: www.boxrox.com

Zorg ervoor dat je energie en focus ligt op elementen die je kunt beheersen. Dit kan een enorm fysiek en mentaal voordeel zijn, maar met emoties die hoog oplopen, kunnen we ons vaak meer concentreren op de onbeheersbare elementen van wat er om ons heen gebeurt. Gebruik vooral het diagram en het komt goed!

Het harde werk en de voorbereiding zijn gedaan. Nu is het tijd om er helemaal voor te gaan in de laatste Open workout. Wanneer je 3-2-1 hoort, is het tijd om de verwachting(en) af te schudden en de passie naar 110% verhogen!

Last but not least

Train doelgericht, strijd met een doel, rust met een doel, ondersteun je box en de community met een doel en omarm jouw reis met een doel en probeer er ook een beetje van te genieten.

DELEN IS SPORTIEF

RECENTE ARTIKELEN

RECENTE ARTIKELEN