HomeTrainenBenchmark WOD'sGirl WOD – Chelsea

Girl WOD – Chelsea

Chelsea” is een van CrossFit’s eerste zes “Girls” WOD’s. Deze training werd voor het eerst op de officiele CrossFit site geplaatst als de workout of the day voor zondag 7 september 2003.

In een CrossFit Journal-artikel uit september 2013 stond:
Angie”, “Barbara” en “Chelsea” zijn supereenvoudig maar erg zwaar. Ze bestaan volledig uit gewone calisthenics oefeningen en versterken de pull-up drastisch, en toch zorgt elk van deze WODS voor een andere metabolische uitdaging .
Angie en Barbara bevatten pull-ups, push-ups, sit-ups en squats.
Chelsea bevat pull-ups, push-ups en squats, maar geen sit-ups. Voor elk van deze drie trainingen vormen de pull-ups duidelijk de grootste uitdaging. En in de nasleep van deze trainingen voelen de meeste atleten dit dan ook aanzienlijke in hun lats, achterste delt en biceps.

Bij CrossFit is de pull-up heilig en heeft iedereen er altijd meer nodig. Angie, Barbara en Chelsea ondersteunen deze waarden en doelstellingen.


De WOD

Wat is de workout

Doe elke minuut

  • 5 Pull-Ups
  • 10 Push-Ups
  • 15 Air Squats

Score & informatie

De score is het aantal rondes dat in 30 minuten is voltooid. De best mogelijke score is dan 30 rondes. Om de rondes te laten tellen, moeten ze every minute on the minute (EMOM) worden uitgevoerd.

Haal je een ronde niet binnen de minuut dan telt deze ronde niet.

* Als er in elke minuut nog tijd over is, rust dan uit tot de volgende minuut begint.

DELEN IS SPORTIEF

MEER WOD'S

RECENTE ARTIKELEN