HomeTips & Trics10 CrossFit-mythen en waarom ze niet waar zijn

10 CrossFit-mythen en waarom ze niet waar zijn

-

Er zijn veel vooroordelen over CrossFit die gewoon niet waar zijn. Deze keer 10 CrossFit-mythen die niet waar zijn en waarom ze niet waar zijn. Als je nog niet bent begonnen met CrossFit maar op internet zoekt naar meer informatie over de sport, heb je waarschijnlijk een paar mythes over CrossFit gehoord die niet per se waar zijn. Hoewel ze meest al niet uit het niets zijn ontstaan, is hier de volledige waarheid over hoe je ervaring zou kunnen zijn.

#10 CrossFit gaat alleen maar om competitie

De overgrote meerderheid van CrossFitters concurreert vooral met zichzelf en streeft naar succes voor eigen persoonlijke voldoening. Als je niet aan competities en wedstrijden mee wilt doen, dan hoeft dat ook niet.

Een van de beste onderdelen van CrossFit is de community is dat iedereen samen door de trainingen gaat. Gedeeld lijden en samen verbeteren kunnen ongelooflijk sterke banden creëren. Er is een gezegde over CrossFit dat het de enige sport is waar het luidste gejuich is voor de laatste die klaar is.

Als het competitieve element van CrossFit je aanspreekt, en je jezelf wilt testen tegen anderen, ga er dan vooral voor, er volop gelegenheid om dat te doen. Begin met lokale Throwdowns en wedstrijden. Probeer de Open, waarin je scores over verschillende trainingen kunt meten met iedereen in je eigen Box, stad, land en zelfs de wereld – je weet nooit waar je terechtkomt!

#9 Ik ben niet fit genoeg om te starten met CrossFit

Zoals bij heel veel dingen is er nooit een perfect moment om te beginnen, je moet gewoon beginnen en jezelf gaandeweg aanpassen. CrossFit is juist een uitstekende sport om mee te beginnen ongeacht je niveau. Van een totale beginner tot professionele atleten op het hoogste niveau, iedereen kan mee doen. Elke training kan aan worden gepast (gescaled) naar jou kunnen en het toch uitdagend te maken zodat je steeds een stukje beter en fitter zult worden.

#8 CrossFit maakt vrouwen “Bulky”

Dit is er een die wel vaker voorbij komt, niet alleen op internet maar ook vaak gehoord op feestjes en verjaardagen. Laten we je alvast gerust stellen, dit is echt niet waar en vaak ook nog verkeerd geïnterpreteerd. De term “Bulky” betekent over het algemeen gespierd, maar wordt vaak verkeerd gebruikt en is eerder gebaseerd op uiterlijk dan op functie en prestaties.

CrossFit heeft helemaal niet de focus op het uiterlijk. In plaats daarvan ligt de focus op:

  • Fit worden
  • Sterk worden
  • Gezond worden en blijven

Het idee dat CrossFit vrouwen ‘bulky’ maakt, doet overigens ook aannames over hoe een vrouw zou moeten zijn, wat op zich al helemaal verkeerd is. Als een vrouw spieren wil opbouwen en ze er hard voorwerkt, dan zal ze dat doen. Trouwens, als dit haar einddoel en voornaamste focus is, dan zal ze waarschijnlijk bodybuilding doen in de sportschool, in plaats van hard te werken in de CrossFit Box.

#7 … en mannen juist klein

Tja, juist de tegenhanger van het vorige punt maar het komt echt vaak voorbij. Ook hier geldt weer, dat is niet waar CrossFit op focust.

#6 CrossFit is niet geschikt voor ouderen

De CrossFit Games, het grootste evenement op de CrossFit-kalender, heeft speciale afdelingen voor de MASTERS-atleten. Deze bestaan uit de leeftijdsgroepen 35-39, 40-44, 45-49, 50-54, 55-59 60-64 en 65+.

De masters-divisie is een van de snelst groeiende categorieën in de hele sport. Daarbij, wil je toch fit ouder worden en dan is CrossFit uitermate geschikt. Ook in dit geval kunnen trainingen altijd goed aangepast worden naar het juist niveau en kunnen van de sporter.

#5 Ik zal voltijd moeten trainen om beter te worden

CrossFit-workouts en -trainingsprogramma’s kunnen worden aangepast aan elk fitnessniveau of -schema. Ze zijn op deze manier ontworpen. Als je meer tijd kunt besteden, consequent traint en goed eet, dan zie je zeker sneller vooruitgang dan wanneer je één of twee keer per week traint, maar qua beweging is een beetje nog altijd beter dan niets, en je kunt nog steeds verbeteren.

Soms is het ook de prioriteit verleggen naar jezelf. Je doet CrossFit niet voor een ander maar voor jezelf. Jij zult er fitter, sterker en gezonder van worden.

Als je een professionele CrossFit-atleet wilt worden, ja, dan zul je hoogstwaarschijnlijk fulltime moeten trainen. Maar voor alle anderen hebben we meer flexibiliteit.

#4 Mijn sportschool doet niet aan CrossFit

Er zijn duizenden CrossFit Boxes in de wereld. De kans is groot dat er ook een bij jou in de buurt is. CrossFitters zijn vriendelijke mensen die anderen ondersteunen en aanmoedigen die hard willen werken om dingen voor elkaar te krijgen, Ja ook die grote met heel veel tattoos. Stap gewoon een lokale Box binnen, maak een praatje en probeer een gratis sessie en kijk hoe je je voelt. Ik heb het gevoel dat je misschien nooit meer terugkijkt. Zoek snel een box >

#3 CrossFitters letten niet op vorm

CrossFit Judge - CrossFitWereld

Een punt van kritiek is dat vorm en techniek lijden onder de race tegen de klok. Natuurlijk is het mogelijk om je een weg te banen door een training met een slechte vorm. Maar elke toegewijde CrossFitters weet dat een slechte vorm een no rep (geen herhaling) is, en dat betekent geen score.

CrossFit stelt je in staat om nauw samen te werken met een gediplomeerde coach, die je liften en technieken bewaakt en je leert hoe je ze goed kunt doen. Ze zullen je helpen om veilig en effectief vooruitgang te boeken, terwijl je nog steeds de rauwe motivatie behoudt om tot nieuwe PR’s te komen.

Maar hoe zit het met kippen?
Het concept ‘kipping’ genereert veel controverse op andere gebieden van training en sport, omdat het vaak ten onrechte wordt gezien als een mislukte poging om een ​​strikte rep te doen. Een Kipping Pull Up of Muscle Up is natuurlijk iets heel anders dan een strikte versie. Ze bestaan daarom ook ​​in aparte categorieën.

En hoe zit het met technische halterliften?
De belangrijkste Olympische liften zoals de Snatch en Clean & Jerk, evenals de belangrijkste krachtliften (Squat, Deadlift, Overhead en Bench Press) zijn gewoon te belangrijk om slecht te doen. Kijk rond in een gewone sportschool, en vaak zitten de krachthonken vol ronde schouders of bolle ruggen bij het Deadliften, of squats die op zijn minst nergens in de buurt van parallel gaan. En vergeet die man niet die zou moeten squatten maar toch altijd zijn 25ste set bicep-curls lijkt te doen.

Het is onwaarschijnlijk dat je dat in de overgrote meerderheid van CrossFit-sportscholen zult zien.

#2 Als je aan CrossFit doet, kun je geen andere workouts doen

Het mooie achter CrossFit is dat je het kunt maken wat je wilt. Veel mensen die bij de sport betrokken zijn, hebben een enorme verscheidenheid aan achtergronden, en dit zorgt voor een ongelooflijk divers scala aan vaardigheden en talenten. In onze boxen training ook veel mensen die aan voetbal, basketball, triatlon en zelfs iron man doen. Veel Boxen bieden gespecialiseerde lessen als je je mobiliteit, gymnastiekvaardigheden of bijvoorbeeld Olympisch liften wilt verbeteren.

Als je speciale doelen hebt kun je die ook altijd overleggen met je coach om zo te zorgen dat je een programma krijgt dat aansluit bij jouw doelen.

#1 CrossFit is gevaarlijk

Als je een gemotiveerde sporter bent die goed luistert naar en het advies opvolgt van de coach, dan is CrossFit niet gevaarlijk. Elke sport brengt een vorm van risico met zich mee en dat hoort bij het leven. Dit is een van de CrossFit-mythen die helaas enorm is gehyped dankzij een verkeerd gepubliceerd onderzoek waarin niet eens echte cijfers werden gebruikt.

Als je de technieken goed leert en blijft oefenen van elke basisbeweging die het volledige spectrum van de gevarieerde CrossFit-workouts vormt, zou je geen problemen moeten hebben. Daarbij houden bij echte

Geen enkele atleet in welke sport dan ook traint elke dag op 100%. Zo ook bij CrossFit, dus het intensiteitselement binnen CrossFit is belangrijk, maar het is zeker niet alles.

DELEN IS SPORTIEF

Thuis trainen - CrossFitWereld

Thuis trainen, hoe blijft het leuk?

0
De sportscholen en boxen zijn allemaal dicht. De ene box leent spullen uit en programmeert home WOD's de ander programmeert trainingen waarbij je spullen...

De kunst van het pacen

RECENTE ARTIKELEN